Ördöglakat

Kétkezi logikai játékok a könnyűtől a szinte lehetetlenig.

Friss topikok

  • Delcio Dellabetta: Boa noite, estou finalizando um projeto maravilhoso, que é a criação de 29 (vinte e nove) cubos 5x... (2024.03.08. 04:52) Pentakockák
  • Delcio Dellabetta: Boa tarde, outro exemplar de rara beleza da minha coleção é o BUCÓLIC CUBE, do designer Yasuhiro H... (2024.03.06. 17:36) Trükkös fickók
  • Delcio Dellabetta: Como que posso te mandar algumas fotos da coleção. (2024.03.03. 05:17) Hexominó - a kihívást kedvelőknek
  • Gál Péter F.: @Jézus Szíve Plébánia Kaposvár: Válaszoltam üzenetben. Ha arra válaszolnak, akkor képet is tudok k... (2024.01.23. 16:12) IPP ajándék 2 - Ördöglakat fillérekből 7
  • Gál Péter F.: @Tóthné Szalontay Anna Panni: Általában nagyon igyekszem precízen és pontosan fogalmazni, de nem ... (2024.01.23. 14:37) Egyforma semmik

A lehetetlen ellentéte is lehetetlen?

2011.12.02. 17:13 Gál Péter F.

A helyzet fokozódik. Az előző cikkben írtam egy eleinte egyszerűnek tűnő, aztán elbonyolódó ördöglakatról. Ott a hozzászólások között felmerült, hogy vajon minden elképzelhető zsinórállás mellett megoldható-e a játék. Hamar tisztáztuk, hogy ha a karikákon megy át a kötél, akkor nyilván nem lehet leszedni. De mi van a többi esettel?

Eszünkbe jutott, hogy a két-két pálca között is átvezethető a zsinór. Vajon ekkor megoldható-e? Először a golyós kötelet próbáltam ráfűzni a kívánt módon, de nem sikerült. Sok ördöglakatról egyszerűbb leszedni a kötelet, mint rárakni, így egy másikat tettem rá és a helyén csomóztam össze. De nem sikerült ezt sem levenni. Így néz ki:

Most akkor ezt sem lehet megoldani? Vagy csak béna vagyok?

7 komment

Címkék: ördöglakat szétválasztó disentanglement megoldhatatlan

A bejegyzés trackback címe:

https://ordoglakat.blog.hu/api/trackback/id/tr623432119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

psy12 2011.12.09. 13:50:41

Tiszteletem! Szerintem ezt így nem lehet megoldani bár én ezt nem készítettem el magamnak.
Akkor lehetne megoldani, ha a kötél nem képezne zárt hurkot, csak golyó lenne a két végén, hogy a triviális megoldást kizárjuk(kihúzást).Így megkapnánk a Jean Claude Constantin egyik játékát mondjuk ahhoz nagyon ki kell képzeletben tekerni ezt a vázat de szerintem topológiailag megegyezik vele... Lehet hogy tévedek de én még zöldfülű vagyok a témában. Ha hülyeséget írtam akkor elnézést kérek.

Gál Péter F. · http://ordoglakat.blog.hu/ 2011.12.10. 11:09:41

@psy12: A zárt hurok még nem elég ahhoz, hogy megoldhatatlan legyen egy játék. Az előző bejegyzésben is zárt hurkos játékok szerepelnek.
De abban igazad van, hogy ha golyók lennének a zsinór végén, akkor átalakulna ez a játék is Constantin játékává.

psy12 2011.12.10. 15:43:59

Persze, nyilván önmagában az a tény hogy zárt hurkot kell eltávolítani egy vázról, nem jelentheti, hogy ez lehetetlen.Sok mindentől függ például: magától a váztól, illetve, hogy hogyan van ráfűzve az adott kötél...Én azért bátorkodtam kijelenteni, hogy a képen látható puzzle megoldhatatlan, mert már egy létező másik játékhoz hasonlítottam a vázat, és az feltehetőleg azért megoldható mert nyitott kötél van ráfűzve.Gondolom azért nem zárt kötelet használt Jean Claude Constantin mert úgy valószínűleg megoldhatatlan, illetve azért nem létezik "zárt hurkú" változat belőle.@Gál Péter F.:

psy12 2011.12.10. 15:46:20

Elnézést nem jól használtam a "válasz" gombot...Legközelebb jobban odafigyelek
Üdv!

Gál Péter F. · http://ordoglakat.blog.hu/ 2011.12.10. 18:15:42

@psy12:
Nekem nem ilyen egyértelmű ez a dolog. Canstantin játékán az állványon csak a felső karika van és a leveendő karika is játszik.
Az előző bejegyzés játékaira nem igaz, amit mondasz?

psy12 2011.12.10. 19:41:25

@Gál Péter F.: Nem én nem arra a játékra gondolok, hanem szintén abban a postban közzétett másik játékra, ahol csak egy kötelet kell eltávolítani, és a kötél mindkét vége szabad és golyó van rajta.
Szerintem azzal egyenértékű ez a "váz" (tudom ahhoz nagyon ki kell tekerni ezt a vázat)
A többi természetesen nem hasonlít rá, illetve a váz az igen, de nem ott van átfűzve a kötél.Ennél a verziónál, viszont pont ugyanott van átfűzve azzal, a különbséggel, hogy itt zárt a hurok Canstantin-nál viszont nyitott.

Gál Péter F. · http://ordoglakat.blog.hu/ 2011.12.10. 21:02:08

@psy12: Aha, most már értem! Igazad van, hogy az a két váz egyenértékű! Én eddig erre nem gondoltam. Kösz az észrevételt!

Viszont az, hogy Constantin golyót rakott a zsinór végére, még nem sok mindent bizonyít. Lehettek egyszerűen esztétikai megfontolásai is. És attól, hogy az ő design-jában sem zárt hurok szerepel, még nem tekinthetjük bizonyítottnak a megoldhatatlanságot. Mondjuk elég jó érv :)
süti beállítások módosítása