Ördöglakat

Kétkezi logikai játékok a könnyűtől a szinte lehetetlenig.

Friss topikok

  • Delcio Dellabetta: Boa noite, estou finalizando um projeto maravilhoso, que é a criação de 29 (vinte e nove) cubos 5x... (2024.03.08. 04:52) Pentakockák
  • Delcio Dellabetta: Boa tarde, outro exemplar de rara beleza da minha coleção é o BUCÓLIC CUBE, do designer Yasuhiro H... (2024.03.06. 17:36) Trükkös fickók
  • Delcio Dellabetta: Como que posso te mandar algumas fotos da coleção. (2024.03.03. 05:17) Hexominó - a kihívást kedvelőknek
  • Gál Péter F.: @Jézus Szíve Plébánia Kaposvár: Válaszoltam üzenetben. Ha arra válaszolnak, akkor képet is tudok k... (2024.01.23. 16:12) IPP ajándék 2 - Ördöglakat fillérekből 7
  • Gál Péter F.: @Tóthné Szalontay Anna Panni: Általában nagyon igyekszem precízen és pontosan fogalmazni, de nem ... (2024.01.23. 14:37) Egyforma semmik

Fúziók

2016.07.10. 18:27 Gál Péter F.

Van, amikor két ismert ördöglakat valami egészen új, más dimenzióba emelkedik. Gyakran gondolkodom a már meglevő játékaimhoz új feladványokon vagy némi módosításokon, amik hatására a szokásostól eltérő megoldást kívánnak. Az egyik örök kedvenc a Meleda, ami remekül alkalmas mindenféle átalakításokra. Már az eredeti bejegyzésben is számos változatot bemutattam, aztán később írtam egyszerűbbekről is. Nemrégiben jutott eszembe, hogy ötvözni lehetne Jean Claude Constantin játékával, amiről itt volt először szó.

E két játékból született a Fúziós Meleda:

invmeleda_fix.jpg

Látható, hogy eléggé hasonlít a Meledára, csak fejtetőre van állítva. Ha egy gyűrű lenne csak az állványon, akkor pedig megkapnánk a Constantin-féle "4-difficle" játékot.

Annyi megkötést tettem, hogy a talp alatt nem szabad áthúzni a zsinórt. (Ezt általában megköveteljük az állványos játékoktól, akkor is, ha a megoldáshoz lényegében nem tesz hozzá ez a manőver. (Bár, láttam már kivételt ez alól is. Létezik olyan játék, amit nem lehet megoldani, ha az asztalon áll a talpán.))

De hoz-e ez a változtatás lényeges újdonságot a két alapjátékhoz képest? Általában ilyen esetekben az egyik, majd a másik lépéseit kell (esetleg keverve) végrehajtani. Vajon itt is simán megoldja az, aki ismeri mindkét játékot?

Hát nem. Nagyon nem.

A Meleda szokásos (de fejre állított) lépéseit meggátolja a talpba rögzített zsinór. A 4-difficle zsinórfűzése pedig annyira elbonyolódik, hogy számomra követhetetlen, ráadásul ott az egyik zsinórvég nem volt rögzítve, helyette egy golyó akadályozta az átfűzést. Sok próbálkozás után feladtam, egyelőre ez a változat megoldatlan.

Akkor hasonlítson jobban a 4-difficle-hez, legyen itt is golyó a zsinór végén!

invmeleda_golyos.jpg

Első pillantásra aprónak tűnik ez a változtatás, mégis nagyban megváltoztatja az egész játékot, annyira, hogy ezt már sikerült megoldani. Többször is, de még mindig nem igazán értem :) A megoldott játékot visszaállítani az eredeti állapotba esélyem sincs, így a zsinórt nem is rögzítettem egyelőre a golyóban. Az újabb kísérletekhez szétszedem és átvezetem a zsinórt a szükséges helyeken.

Sokáig azonban ezt a változatot sem sikerült megoldani. Azt hittem, lehetetlen ez is, így egy kicsit átláthatóbb változatot is készítettem:

ketkarika_golyos.jpg

Egyáltalán nem könnyű ez sem, de ezzel boldogultam legegyszerűbben. Itt is felmerül a zsinór talpba rögzítésének lehetősége:

ketkarika_fix.jpg

Ezt a változatot sem sikerült egyelőre megoldani, de még nem adtam fel :)

A sok-sok próbálkozás közben egy másik változat is megszületett a fejemben. Abban a kisebb karika nincs a tetőhöz rögzítve, hanem U alakban össze van kötve egy másikkal:

haromkarika_golyos.jpg

Ez a két karika szabadon mozog a bal rúdon.

Itt is felmerül több lehetőség. A jelenlegi változatban a golyó átfér az U szárai közt. De vajon megoldható-e, ha nagyobb a golyó? És mi a helyzet akkor, ha a golyó helyett a zsinór rögzítve van a talpban? Ezek a kérdések még megválaszolásra várnak. Nagyon nehéz rámondani egy ilyesmi játékra, hogy megoldhatatlan, ezért én inkább csak azt mondom, hogy ezidáig senkinek sem sikerült.

Azt hiszem, a fenti példák jól bizonyítják, hogy érdemes kombinálni játékokat. Komoly meglepetések érhetnek bennünket egy-egy jól sikerült fúzió során. A másodikként bemutatott játék, szerintem, határozottan újszerű, nehéz és mégis viszonylag egyszerűen elkészíthető.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ordoglakat.blog.hu/api/trackback/id/tr668878898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása