Ördöglakat

Kétkezi logikai játékok a könnyűtől a szinte lehetetlenig.

Friss topikok

  • Delcio Dellabetta: Boa noite, estou finalizando um projeto maravilhoso, que é a criação de 29 (vinte e nove) cubos 5x... (2024.03.08. 04:52) Pentakockák
  • Delcio Dellabetta: Boa tarde, outro exemplar de rara beleza da minha coleção é o BUCÓLIC CUBE, do designer Yasuhiro H... (2024.03.06. 17:36) Trükkös fickók
  • Delcio Dellabetta: Como que posso te mandar algumas fotos da coleção. (2024.03.03. 05:17) Hexominó - a kihívást kedvelőknek
  • Gál Péter F.: @Jézus Szíve Plébánia Kaposvár: Válaszoltam üzenetben. Ha arra válaszolnak, akkor képet is tudok k... (2024.01.23. 16:12) IPP ajándék 2 - Ördöglakat fillérekből 7
  • Gál Péter F.: @Tóthné Szalontay Anna Panni: Általában nagyon igyekszem precízen és pontosan fogalmazni, de nem ... (2024.01.23. 14:37) Egyforma semmik

Hurkos golyó – Ördöglakat fillérekből

2013.02.24. 16:57 Gál Péter F.

Ha egy játék olcsón és egyszerűen elkészíthető, az korántsem kell, hogy együtt járjon igénytelenséggel, csúnya külsővel vagy egyszerű megoldhatósággal. Jópár filléres játék szerepelt már itt a blogon. Azt hiszem, akik kipróbálták némelyiket, egyáltalán nem csalódtak bennük. Most az egyik kedvencemet mutatom be, ez tényleg a legegyszerűbben elkészíthetők közé tartozik. Még famunka sem szükséges hozzá, elég ha beszerzünk pár fagolyót, karikát és zsinórt:

Hurkos_Alkatreszek.jpg

Arra ügyeljünk, hogy a karikán ne férjenek át a golyók. Nem szükséges fa karikát használni, de stílusosabb, mint pl. a pici kulcskarikák. Sokkal egyszerűbb lyukas fagolyókat kapni, mint tömöret, ami ebben az esetben direkt jól is jön nekünk, hisz a zsinórt be kell ragasztani a golyókba. Az egyik golyóba egyszerűen berögzítjük a zsinór végét, a másikon viszont ki kell alakítanunk egy kis hurkot. A játék névadója, a hurkos golyó látható a következő képen:

Hurkos_HurokMerete1.jpg

Jól látszik, hogy a hurok viszonylag kicsi. Mindenképpen akkora legyen, hogy a golyó ne férjen át rajta! A zsinór másik végén nem kell semmire vigyázni, egyszerűen ragasszuk be a másik golyóba. Ezzel már el is készültünk minden munkával. Íme a kész játék elemei:

Hurkos_KeszJatek.jpg

Az egyszerű külalak igazán komoly feladványt rejt. Sőt, összerakni nehezebb, mint szétszedni. Így talán érdemes összerakott állapotban elkészíteni, a hurok nélküli golyót csak a legvégén ragasszuk a helyére!

Így néz ki a kezdőállapot:

Hurkos_Osszereakva.jpg

A játék célja a karika eltávolítása, ami együtt jár az előző képen látható állapot megvalósításával.
Ha lenne valami olyan jellemzője az ördöglakatoknak, hogy mennyire bonyolultak az elkészíthetőséghez és a külalakhoz képest, akkor valószínűleg ez a játék a dobogón szerepelne. (Szerintem a másik esélyes Perigal négyzete lenne, de ezen már lehet vitatkozni.)

5 komment

Címkék: ördöglakat szétválasztó disentanglement filléres

A bejegyzés trackback címe:

https://ordoglakat.blog.hu/api/trackback/id/tr445101883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b.pal 2013.02.27. 10:47:01

Ez itt az IPP ajándék 2-re hajaz, azon az elven működhet.

Barnamedve 2013.11.04. 14:02:47

Tudtok mondani olyan boltot, ahol ezeket a kellékeket (fagolyó, zsinór stb.) meg lehet vásárolni? Vagy külön kell összevadászni ezeket?
Eddig egy hobbi boltot kerestem fel, de nem jártam sikerrel.

Gál Péter F. · http://ordoglakat.blog.hu/ 2013.11.04. 14:13:51

@Barnamedve: Az az igazság, hogy én összevadásztam ezeket.
Zsinórt a rövidáruboltból, karikát lakásfelszereléses, függönyös boltból, golyót meg közvetlenül az esztergályostól.
De a Fakopáncs boltokban is van golyó.

Hobbi boltban is láttam golyót, de ha ott vettem volna, akkor nem írhattam volna a címbe, hogy filléres játék.

Barnamedve 2013.11.04. 15:16:52

Értem. Köszönöm szépen a tippeket.

bla07 2014.02.24. 14:59:42

Gál Péter F. örülök ennek a blognak tényleg, minden elismerésem!

A hurkos golyó tényleg egyszerűen elkészíthető és ötletes kis feladvány, a visszaépítés valóban nehezebb volt mint a szétszedés.

Nekem az alapanyagok (nem csak ehhez):

Lomisoknál találtam egy hibátlan ABAKUSZ-t, (70 db 4 színű középen átfúrt gyolyó 500 Ft)

Zsineget Intersparban vettem 22m-es nem tudom pontosan 6-700 Ft körül

Karikát meg pont találtam egyet valahol.
süti beállítások módosítása