Ördöglakat

Kétkezi logikai játékok a könnyűtől a szinte lehetetlenig.

Friss topikok

  • Crownguard: @Gál Péter F.: Köszönöm! (2024.04.09. 13:43) Ördöglakat tervező verseny!
  • Delcio Dellabetta: Boa noite, estou finalizando um projeto maravilhoso, que é a criação de 29 (vinte e nove) cubos 5x... (2024.03.08. 04:52) Pentakockák
  • Delcio Dellabetta: Boa tarde, outro exemplar de rara beleza da minha coleção é o BUCÓLIC CUBE, do designer Yasuhiro H... (2024.03.06. 17:36) Trükkös fickók
  • Delcio Dellabetta: Como que posso te mandar algumas fotos da coleção. (2024.03.03. 05:17) Hexominó - a kihívást kedvelőknek
  • Gál Péter F.: @Jézus Szíve Plébánia Kaposvár: Válaszoltam üzenetben. Ha arra válaszolnak, akkor képet is tudok k... (2024.01.23. 16:12) IPP ajándék 2 - Ördöglakat fillérekből 7

9 elemű rabkereszt – második nekifutás

2013.07.07. 21:19 Gál Péter F.

Amikor megírtam a 9 elemű rabkeresztről szóló cikket, elterveztem, hogy lesz folytatása, mert úgy éreztem, rejt még magában lehetőségeket a téma. Az első cikkben szó volt az alapjáték születéséről, és néhány elem cseréjével kapott könnyebb-nehezebb változatokról.

A 6 elemű rabkereszteknél részletesen foglalkoztunk a hasonló játékok típusával. Ilyen magasabb típusú változatokat a 9 elemű keresztnél is sikerült találni. Talán még érdekesebbek és nehezebbek a magasabb fokozatú rabkeresztek. Ezekről is volt már szó pl. itt, vagy a rekorderekről itt. Elhatároztam, hogy a 9 elemű keresztnél is keresek magasabb fokozatú változatokat.

Erről az alakzatról van szó:

9Pcs_KeresztEgyben.jpg

Ehhez próbáltam olyan elemeket találni, hogy az összeállított játékból ne lehessen kivenni azonnal az egyik elemet, hanem előbb néhányat — lehetőség szerint minél többet — el kelljen mozdítani (hisz ezt nevezzük magasabb fokozatnak).

A bonyolultabb játékhoz a rabkereszt készletet kívántam felhasználni. A két hosszabb elem csak az eredeti játékban található meg, de a többi mind 6 egység hosszú, így a készletből bőven lehet próbálkozni. Először csak "kézzel" próbáltam megfelelően bonyolult elemeket találni, de hamar rá kellett jönnöm, hogy ez így nem fog menni.

Ekkor vetettem be a remek BurrTools programot. (Ingyenesen letölthető innen. Azt hiszem, a hasonló játékok iránt érdeklődőknek nélkülözhetetlen segítség. Igény esetén lehet a használatáról, trükkjeiről is egy bejegyzés.) A BurrTools-ban lehetőség van nagyobb elemkészletek együttes vizsgálatára. Hosszabb-rövidebb idő alatt több tízezer lehetőséget tud kielemezni, és megállapítani a jó elemkészleteket és a megoldások fokát.

Hogy magasabb fokú játékot kapjunk, biztosan nem szerepelhet az elemek között a tömör hasáb, hisz azt rögtön ki lehetne húzni az összerakott játékból. Így csak az e nélküli elemkészleteket vizsgáltam. Sajnos, még így is annyi a lehetőség, hogy reménytelen volt mindet végig elemezni. Mindenféle egyszerűsítésekkel éltem, amik szerintem nem befolyásolják a játék fokozatát. Találtam is pár érdekes készletet. Pl.:

9Pcs_Set1.jpg

Ezek az elemek csak úgy állíthatók össze, hogy előbb több kisebb csoportot kell belőlük kialakítani, majd azokat egymásba illeszteni. Vagyis ez a készlet is magasabb típusú játékot eredményez, de sajnos a foka csak egy. Azonban lényegesen bonyolultabb, mint az eddig találtak.

Egy még ennél is körülményesebb elemkészlet:

9Pcs_Set2.jpg

De sajnos, ez is első fokú keresztet eredményez!

Hosszú-hosszú keresés és vizsgálódás során sem sikerült magasabb fokozatot elérnem. Nem állítom, hogy nem is létezik, csak talán ügyetlenül kerestem.

Örömmel venném, ha valakinek sikerülne eredményt elérnie, és a két hosszú elemmel plusz a készlettel egy magasabb fokú keresztet előállítani! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ordoglakat.blog.hu/api/trackback/id/tr265394806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása