Lezajlott az V. országos ördöglakat találkozó Bakonysárkányban. Autentikus beszámolót itt olvashattok róla, én csak pár személyes élményemet szeretném megosztani és bemutatni az ottani cserejátékomat.
Többünk nagy örömére jó sok játék érkezett a versenyre. Ezek között volt az ördöglakat kategóriába kissé nehezen belepasszírozható is, de a legtöbb bizony nagyon ötletes, egyszemélyes logikai játék volt. A díjazottaknak felajánlottam, hogy írjanak ide a blogba a játékaikról, remélem előbb-utóbb sor kerül rá. De mintha mindenki szívesebben játszana és készítene játékokat, minthogy írjon róluk :) Aki olvassa a résztvevők közül, azt most is kérem, hogy szánjon rá pár órát, és ossza meg a játékáról tudhatókat!
Az én versenyjátékom ugyanaz volt, amivel az IPP-n is indultam. Holtversenyben első díjat ért, tényleg szép és ötletes volt a többi díjazott is. De a TriPenTile-ról majd egy másik bejegyzésben írok részletesen.
Bakonysárkányban is van csere, bár nem szoktak túl sokan részt venni rajta. Az idén két cserét sikerült lebonyolítani, ismét klassz játékokkal lettem gazdagabb. Az egyikről a későbbiekben szintén lesz bejegyzés. (Ezt hány játékról ígértem már meg? A jó hír nekem, hogy mostanában sokkal gyorsabban bővül a játékgyűjteményem, mint ahogy a bejegyzéseket képes vagyok írni.)
Az én cserejátékom egy német játéktervező, Jean Claude Constantin ötlete alapján született.
A játék célja a karika leszedése, kifűzése. Elsőre talán kicsit hasonlít az "Egyszerűtől a lehetetlenig" c. cikkben leírtakhoz, mégis egész más ötleteket kíván a megoldása. Az érdekessége, hogy a karika is aktívan részt vesz a játékban, azt is mozgatni, hurkolni kell. A Bakonysárkányban próbálkozók közül senkinek sem sikerült (kapásból) megoldani. Nem véletlenül adta Constantin a "4 difficle" nevet neki.
Talán a képről is látható, hogy a golyó nem fér át sem a pálcák között sem semelyik karikán. Nagyon ritka ez ennyire letisztult, egyszerű szerkezetű játék, ami mégis nehéz.
A játéknak létezik egy bonyolultabbnak tűnő változata is:
Itt nincs leveendő karika, a kötelet kell eltávolítani. A golyók természetesen itt sem férnek át sehol. Elsőre talán nehezebbnek tűnik ez a verzió. Bonyolultabb az állványzata, több rögzített elemet tartalmaz és a kötél útja is kacskaringósabb. Megoldani mégis lényegesen egyszerűbb, bár hasonló alapötletet igényel.
Nem mondom, hogy ezek a játékok beleillenek a filléres sorozatba, de talán a legkönnyebben elkészíthető talpon álló ördöglakatok. És szerintem jól is néznek ki.